Hivatalos adatok
Szociális bértábla 2027
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi intézmények közalkalmazottainak bére: a 2027-es változás állása, majd a 2026-ban hatályos pótlékok forrással.
2027: még nincs kihirdetett változás
Utoljára ellenőrizve: 2026. november 12.
A szociális ágazat bérét a garantált illetmény és a pótlékok adják.
A kormány 2026. október 20-i közlése szerint a 2027. évi költségvetési javaslat béremelést tartalmaz a szociális ágazat állami intézményeiben. Az Országgyűlés még nem fogadta el a költségvetést, ezért a javaslat változhat. Hogy a pótlékok táblái hogyan módosulnak, még nem dőlt el.
A 2027-es változásról nincs kihirdetett jogszabály, ezért ezen az oldalon nincs 2027-es összeg.
Forrás: kormany.hu, 2026. október 20. · Országgyűlés, T/950. · Magyar Közlöny
A bér elemei 2026-ban
Közalkalmazottak szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi intézményben
- Garantált illetmény. A közalkalmazotti illetménytábla értékei a minimálbérnél kisebbek, ezért az alsó határ jár. Az alábbi táblázat osztályonként mutatja az összeget (B–E osztály: 257/2000. Korm. rendelet 9. § (4) bekezdés, a többi osztály: Kjt. 66. § (9) bekezdés). Az illetménytáblát a közalkalmazotti bértábla oldalon találod.
- Szociális ágazati összevont pótlék. A fizetési osztály és a közalkalmazotti jogviszonyban töltött idő szerint jár (257/2000. Korm. rendelet 15/A. §).
- Kiegészítő szociális pótlék. Ugyanígy osztály és idő szerint jár, az összevont pótlékra jogosultaknak (257/2000. Korm. rendelet 15/E. §).
| Fizetési osztály | Alsó határ | Összeg |
|---|---|---|
| A | minimálbér | 322 800 Ft |
| B–J | garantált bérminimum | 373 200 Ft |
A pótlékok a garantált illetmény mellett járnak. Az idősávba sorolás a tárgyév első napján történik.
Összevont pótlék nem jár a pedagógus munkakörben dolgozónak és annak, akit bölcsődei pótlék illet meg. Kiegészítő szociális pótlék nem jár az egészségügyi kiegészítő pótlékra jogosultnak. A bölcsődei pótlék és az egészségügyi kiegészítő pótlék táblája külön mellékletben van, ezen az oldalon nincs.
Jogszabály: Kjt. 66. § (9) bekezdés; 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet 1. §, 9. § (4) bekezdés, 15/A. §, 15/E. §; az összegek: 426/2025. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. § (1)–(2). Utoljára ellenőrizve: 2026. november 12.
Összevont pótlék 2026-ban
Fizetési osztály és közalkalmazotti jogviszonyban töltött idő szerint
| Közalkalmazotti jogviszonyban töltött idő | Fizetési osztály | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | |
| 0–1 év között | 20 000 | 26 000 | 26 000 | 26 000 | 33 000 | 80 000 | 80 000 | 91 000 | 91 000 | 91 000 |
| 1–2 év között | 20 000 | 26 000 | 26 000 | 26 000 | 33 000 | 80 000 | 80 000 | 91 000 | 91 000 | 91 000 |
| 2–3 év között | 20 000 | 26 000 | 26 000 | 26 000 | 33 000 | 80 000 | 80 000 | 91 000 | 91 000 | 91 000 |
| 3–4 év között | 21 000 | 26 000 | 27 000 | 27 000 | 33 000 | 80 000 | 80 000 | 91 000 | 91 000 | 91 000 |
| 4–5 év között | 21 000 | 26 000 | 27 000 | 27 000 | 37 000 | 91 000 | 91 000 | 112 000 | 112 000 | 112 000 |
| 5–6 év között | 21 000 | 26 000 | 27 000 | 27 000 | 37 000 | 91 000 | 91 000 | 112 000 | 112 000 | 112 000 |
| 6–7 év között | 21 000 | 27 000 | 27 000 | 27 000 | 37 000 | 91 000 | 91 000 | 112 000 | 112 000 | 112 000 |
| 7–8 év között | 21 000 | 27 000 | 27 000 | 27 000 | 37 000 | 91 000 | 91 000 | 112 000 | 112 000 | 112 000 |
| 8–9 év között | 21 000 | 27 000 | 27 000 | 30 000 | 41 000 | 99 000 | 99 000 | 124 000 | 124 000 | 124 000 |
| 9–10 év között | 22 000 | 27 000 | 28 000 | 30 000 | 41 000 | 99 000 | 99 000 | 124 000 | 124 000 | 124 000 |
| 10–11 év között | 22 000 | 27 000 | 28 000 | 30 000 | 41 000 | 99 000 | 99 000 | 124 000 | 124 000 | 124 000 |
| 11–12 év között | 22 000 | 27 000 | 28 000 | 30 000 | 41 000 | 99 000 | 99 000 | 124 000 | 124 000 | 124 000 |
| 12–13 év között | 22 000 | 28 000 | 28 000 | 35 000 | 46 000 | 108 000 | 108 000 | 141 000 | 141 000 | 141 000 |
| 13–14 év között | 22 000 | 28 000 | 28 000 | 35 000 | 46 000 | 108 000 | 108 000 | 141 000 | 141 000 | 141 000 |
| 14–15 év között | 22 000 | 28 000 | 28 000 | 35 000 | 46 000 | 108 000 | 108 000 | 141 000 | 141 000 | 141 000 |
| 15–16 év között | 23 000 | 28 000 | 29 000 | 35 000 | 46 000 | 108 000 | 108 000 | 141 000 | 141 000 | 141 000 |
| 16–17 év között | 23 000 | 28 000 | 29 000 | 39 000 | 50 000 | 116 000 | 116 000 | 163 000 | 163 000 | 163 000 |
| 17–18 év között | 23 000 | 28 000 | 29 000 | 39 000 | 50 000 | 116 000 | 116 000 | 163 000 | 163 000 | 163 000 |
| 18–19 év között | 24 000 | 29 000 | 29 000 | 39 000 | 50 000 | 116 000 | 116 000 | 163 000 | 163 000 | 163 000 |
| 19–20 év között | 24 000 | 29 000 | 29 000 | 39 000 | 50 000 | 116 000 | 116 000 | 163 000 | 163 000 | 163 000 |
| 20–21 év között | 24 000 | 32 000 | 32 000 | 43 000 | 54 000 | 136 000 | 136 000 | 174 000 | 174 000 | 174 000 |
| 21–22 év között | 24 000 | 32 000 | 32 000 | 43 000 | 54 000 | 136 000 | 136 000 | 174 000 | 174 000 | 174 000 |
| 22–23 év között | 24 000 | 32 000 | 32 000 | 43 000 | 54 000 | 136 000 | 136 000 | 174 000 | 174 000 | 174 000 |
| 23–24 év között | 24 000 | 32 000 | 32 000 | 43 000 | 54 000 | 136 000 | 136 000 | 174 000 | 174 000 | 174 000 |
| 24–25 év között | 27 000 | 35 000 | 35 000 | 48 000 | 59 000 | 158 000 | 158 000 | 184 000 | 184 000 | 184 000 |
| 25–26 év között | 27 000 | 35 000 | 35 000 | 48 000 | 59 000 | 158 000 | 158 000 | 184 000 | 184 000 | 184 000 |
| 26–27 év között | 27 000 | 35 000 | 35 000 | 48 000 | 59 000 | 158 000 | 158 000 | 184 000 | 184 000 | 184 000 |
| 27–28 év között | 27 000 | 35 000 | 35 000 | 48 000 | 59 000 | 158 000 | 158 000 | 184 000 | 184 000 | 184 000 |
| 28–29 év között | 30 000 | 41 000 | 41 000 | 54 000 | 65 000 | 170 000 | 170 000 | 194 000 | 194 000 | 194 000 |
| 29–30 év között | 30 000 | 41 000 | 41 000 | 54 000 | 65 000 | 170 000 | 170 000 | 194 000 | 194 000 | 194 000 |
| 30–31 év között | 30 000 | 41 000 | 41 000 | 54 000 | 65 000 | 170 000 | 170 000 | 194 000 | 194 000 | 194 000 |
| 31–32 év között | 30 000 | 41 000 | 41 000 | 54 000 | 65 000 | 170 000 | 170 000 | 194 000 | 194 000 | 194 000 |
| 32–33 év között | 34 000 | 46 000 | 46 000 | 60 000 | 71 000 | 179 000 | 179 000 | 219 000 | 219 000 | 219 000 |
| 33–34 év között | 34 000 | 46 000 | 46 000 | 60 000 | 71 000 | 179 000 | 179 000 | 219 000 | 219 000 | 219 000 |
| 34–35 év között | 34 000 | 46 000 | 46 000 | 60 000 | 71 000 | 179 000 | 179 000 | 219 000 | 219 000 | 219 000 |
| 35–36 év között | 34 000 | 46 000 | 46 000 | 60 000 | 71 000 | 179 000 | 179 000 | 219 000 | 219 000 | 219 000 |
| 36–37 év között | 37 000 | 52 000 | 52 000 | 67 000 | 73 000 | 183 000 | 183 000 | 234 000 | 234 000 | 234 000 |
| 37–38 év között | 37 000 | 52 000 | 52 000 | 67 000 | 73 000 | 183 000 | 183 000 | 234 000 | 234 000 | 234 000 |
| 38–39 év között | 37 000 | 52 000 | 52 000 | 67 000 | 73 000 | 183 000 | 183 000 | 234 000 | 234 000 | 234 000 |
| 39–40 év között | 37 000 | 52 000 | 52 000 | 67 000 | 73 000 | 183 000 | 183 000 | 234 000 | 234 000 | 234 000 |
| 40–41 év között | 40 000 | 58 000 | 58 000 | 73 000 | 75 000 | 190 000 | 190 000 | 259 000 | 259 000 | 259 000 |
| 41–42 év között | 40 000 | 58 000 | 58 000 | 73 000 | 75 000 | 190 000 | 190 000 | 259 000 | 259 000 | 259 000 |
| 42–43 év között | 40 000 | 58 000 | 58 000 | 73 000 | 75 000 | 190 000 | 190 000 | 259 000 | 259 000 | 259 000 |
| 43–44 év között | 40 000 | 58 000 | 58 000 | 73 000 | 75 000 | 190 000 | 190 000 | 259 000 | 259 000 | 259 000 |
| 44–45 év között | 43 000 | 64 000 | 64 000 | 80 000 | 82 000 | 209 000 | 209 000 | 283 000 | 283 000 | 283 000 |
| 45–46 év között | 43 000 | 64 000 | 64 000 | 80 000 | 82 000 | 209 000 | 209 000 | 283 000 | 283 000 | 283 000 |
| 46–47 év között | 43 000 | 64 000 | 64 000 | 80 000 | 82 000 | 209 000 | 209 000 | 283 000 | 283 000 | 283 000 |
| 47–48 év között | 43 000 | 64 000 | 64 000 | 80 000 | 82 000 | 209 000 | 209 000 | 283 000 | 283 000 | 283 000 |
| 48 év felett | 46 000 | 70 000 | 70 000 | 86 000 | 88 000 | 227 000 | 227 000 | 307 058 | 307 058 | 307 058 |
Jogszabály: 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet, 15/A. §, 5. számú melléklet. Utoljára ellenőrizve: 2026. november 12.
Kiegészítő szociális pótlék 2026-ban
Fizetési osztály és közalkalmazotti jogviszonyban töltött idő szerint
| Közalkalmazotti jogviszonyban töltött idő | Fizetési osztály | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | |
| 0–1 év között | 14 620 | 31 820 | 31 820 | 31 820 | 32 870 | 39 920 | 39 920 | 41 570 | 41 570 | 41 570 |
| 1–2 év között | 14 620 | 31 820 | 31 820 | 31 820 | 32 870 | 39 920 | 39 920 | 41 570 | 41 570 | 41 570 |
| 2–3 év között | 14 620 | 31 820 | 31 820 | 31 820 | 32 870 | 39 920 | 39 920 | 41 570 | 41 570 | 41 570 |
| 3–4 év között | 14 770 | 31 820 | 31 970 | 31 970 | 32 870 | 39 920 | 39 920 | 41 570 | 41 570 | 41 570 |
| 4–5 év között | 14 770 | 31 820 | 31 970 | 31 970 | 33 470 | 41 570 | 41 570 | 44 720 | 44 720 | 44 720 |
| 5–6 év között | 14 770 | 31 820 | 31 970 | 31 970 | 33 470 | 41 570 | 41 570 | 44 720 | 44 720 | 44 720 |
| 6–7 év között | 14 770 | 31 970 | 31 970 | 31 970 | 33 470 | 41 570 | 41 570 | 44 720 | 44 720 | 44 720 |
| 7–8 év között | 14 770 | 31 970 | 31 970 | 31 970 | 33 470 | 41 570 | 41 570 | 44 720 | 44 720 | 44 720 |
| 8–9 év között | 14 770 | 31 970 | 31 970 | 32 420 | 34 070 | 42 770 | 42 770 | 46 520 | 46 520 | 46 520 |
| 9–10 év között | 14 920 | 31 970 | 32 120 | 32 420 | 34 070 | 42 770 | 42 770 | 46 520 | 46 520 | 46 520 |
| 10–11 év között | 14 920 | 31 970 | 32 120 | 32 420 | 34 070 | 42 770 | 42 770 | 46 520 | 46 520 | 46 520 |
| 11–12 év között | 14 920 | 31 970 | 32 120 | 32 420 | 34 070 | 42 770 | 42 770 | 46 520 | 46 520 | 46 520 |
| 12–13 év között | 14 920 | 32 120 | 32 120 | 33 170 | 34 820 | 44 120 | 44 120 | 49 070 | 49 070 | 49 070 |
| 13–14 év között | 14 920 | 32 120 | 32 120 | 33 170 | 34 820 | 44 120 | 44 120 | 49 070 | 49 070 | 49 070 |
| 14–15 év között | 14 920 | 32 120 | 32 120 | 33 170 | 34 820 | 44 120 | 44 120 | 49 070 | 49 070 | 49 070 |
| 15–16 év között | 15 070 | 32 120 | 32 270 | 33 170 | 34 820 | 44 120 | 44 120 | 49 070 | 49 070 | 49 070 |
| 16–17 év között | 15 070 | 32 120 | 32 270 | 33 770 | 35 420 | 45 320 | 45 320 | 52 370 | 52 370 | 52 370 |
| 17–18 év között | 15 070 | 32 120 | 32 270 | 33 770 | 35 420 | 45 320 | 45 320 | 52 370 | 52 370 | 52 370 |
| 18–19 év között | 15 220 | 32 270 | 32 270 | 33 770 | 35 420 | 45 320 | 45 320 | 52 370 | 52 370 | 52 370 |
| 19–20 év között | 15 220 | 32 270 | 32 270 | 33 770 | 35 420 | 45 320 | 45 320 | 52 370 | 52 370 | 52 370 |
| 20–21 év között | 15 220 | 32 720 | 32 720 | 34 370 | 36 020 | 48 320 | 48 320 | 54 020 | 54 020 | 54 020 |
| 21–22 év között | 15 220 | 32 720 | 32 720 | 34 370 | 36 020 | 48 320 | 48 320 | 54 020 | 54 020 | 54 020 |
| 22–23 év között | 15 220 | 32 720 | 32 720 | 34 370 | 36 020 | 48 320 | 48 320 | 54 020 | 54 020 | 54 020 |
| 23–24 év között | 15 220 | 32 720 | 32 720 | 34 370 | 36 020 | 48 320 | 48 320 | 54 020 | 54 020 | 54 020 |
| 24–25 év között | 15 670 | 33 170 | 33 170 | 35 120 | 36 770 | 51 620 | 51 620 | 55 520 | 55 520 | 55 520 |
| 25–26 év között | 15 670 | 33 170 | 33 170 | 35 120 | 36 770 | 51 620 | 51 620 | 55 520 | 55 520 | 55 520 |
| 26–27 év között | 15 670 | 33 170 | 33 170 | 35 120 | 36 770 | 51 620 | 51 620 | 55 520 | 55 520 | 55 520 |
| 27–28 év között | 15 670 | 33 170 | 33 170 | 35 120 | 36 770 | 51 620 | 51 620 | 55 520 | 55 520 | 55 520 |
| 28–29 év között | 16 120 | 34 070 | 34 070 | 36 020 | 37 670 | 53 420 | 53 420 | 57 020 | 57 020 | 57 020 |
| 29–30 év között | 16 120 | 34 070 | 34 070 | 36 020 | 37 670 | 53 420 | 53 420 | 57 020 | 57 020 | 57 020 |
| 30–31 év között | 16 120 | 34 070 | 34 070 | 36 020 | 37 670 | 53 420 | 53 420 | 57 020 | 57 020 | 57 020 |
| 31–32 év között | 16 120 | 34 070 | 34 070 | 36 020 | 37 670 | 53 420 | 53 420 | 57 020 | 57 020 | 57 020 |
| 32–33 év között | 16 720 | 34 820 | 34 820 | 36 920 | 38 570 | 54 770 | 54 770 | 60 770 | 60 770 | 60 770 |
| 33–34 év között | 16 720 | 34 820 | 34 820 | 36 920 | 38 570 | 54 770 | 54 770 | 60 770 | 60 770 | 60 770 |
| 34–35 év között | 16 720 | 34 820 | 34 820 | 36 920 | 38 570 | 54 770 | 54 770 | 60 770 | 60 770 | 60 770 |
| 35–36 év között | 16 720 | 34 820 | 34 820 | 36 920 | 38 570 | 54 770 | 54 770 | 60 770 | 60 770 | 60 770 |
| 36–37 év között | 17 170 | 35 720 | 35 720 | 37 970 | 38 870 | 55 370 | 55 370 | 63 020 | 63 020 | 63 020 |
| 37–38 év között | 17 170 | 35 720 | 35 720 | 37 970 | 38 870 | 55 370 | 55 370 | 63 020 | 63 020 | 63 020 |
| 38–39 év között | 17 170 | 35 720 | 35 720 | 37 970 | 38 870 | 55 370 | 55 370 | 63 020 | 63 020 | 63 020 |
| 39–40 év között | 17 170 | 35 720 | 35 720 | 37 970 | 38 870 | 55 370 | 55 370 | 63 020 | 63 020 | 63 020 |
| 40–41 év között | 17 620 | 36 620 | 36 620 | 38 870 | 39 170 | 56 420 | 56 420 | 66 770 | 66 770 | 66 770 |
| 41–42 év között | 17 620 | 36 620 | 36 620 | 38 870 | 39 170 | 56 420 | 56 420 | 66 770 | 66 770 | 66 770 |
| 42–43 év között | 17 620 | 36 620 | 36 620 | 38 870 | 39 170 | 56 420 | 56 420 | 66 770 | 66 770 | 66 770 |
| 43–44 év között | 17 620 | 36 620 | 36 620 | 38 870 | 39 170 | 56 420 | 56 420 | 66 770 | 66 770 | 66 770 |
| 44–45 év között | 18 070 | 37 520 | 37 520 | 39 920 | 40 220 | 59 270 | 59 270 | 70 370 | 70 370 | 70 370 |
| 45–46 év között | 18 070 | 37 520 | 37 520 | 39 920 | 40 220 | 59 270 | 59 270 | 70 370 | 70 370 | 70 370 |
| 46–47 év között | 18 070 | 37 520 | 37 520 | 39 920 | 40 220 | 59 270 | 59 270 | 70 370 | 70 370 | 70 370 |
| 47–48 év között | 18 070 | 37 520 | 37 520 | 39 920 | 40 220 | 59 270 | 59 270 | 70 370 | 70 370 | 70 370 |
| 48 év felett | 18 520 | 38 420 | 38 420 | 40 820 | 41 120 | 61 970 | 61 970 | 73 979 | 73 979 | 73 979 |
Jogszabály: 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet, 15/E. §, 8. számú melléklet. Utoljára ellenőrizve: 2026. november 12.
Más ágazatok
- Közalkalmazotti bértábla 2027Az A–J osztály táblája és a törvényes alsó határ
- Egészségügyi bértábla 2027Az orvosok és a szakdolgozók táblája
- Köztisztviselői bértábla 2027A kormánytisztviselők sávjai és a köztisztviselők szorzószámai
- Közfoglalkoztatási bér 2027A közfoglalkoztatási bér és a garantált bér, nettóban is
Kapcsolódó oldalak
- Minimálbér és garantált bérminimumHatályos összegek, nettó és részmunkaidő
- Közszféra: 603 ezer dolgozó bérét emelnék 2027-benHír, 2026. október 26.