karrier.hu

Hivatalos adatok

Közfoglalkoztatási bér 2027

Itt a 2027-es változás állása, utána a 2026-ban hatályos közfoglalkoztatási bér bruttóban és nettóban.

01

2027: még nincs kihirdetett összeg

Utoljára ellenőrizve: 2026. november 12.

A közfoglalkoztatási bért és a garantált közfoglalkoztatási bért a minimálbér, illetve a garantált bérminimum százalékában állapítja meg a 170/2011. Korm. rendelet. A 2027-es összeg ezért a 2027-es minimálbértől és garantált bérminimumtól függ.

A 2027-es minimálbérről és garantált bérminimumról még nincs kihirdetett rendelet. Az aktuális állás a minimálbér és a garantált bérminimum oldalán olvasható.

Olyan jogszabályt sem hirdettek ki, amely a rendelet százalékait módosítaná.

Kihirdetésig ezen az oldalon nincs 2027-es összeg.

Forrás: kormany.hu, 2026. november 11. · Magyar Közlöny

02

Közfoglalkoztatási bér 2026-ban

Bruttó és nettó összeg bérfajtánként

A közfoglalkoztatási bér a minimálbér 50%-a, a garantált közfoglalkoztatási bér a garantált bérminimum 50%-a. A 2026. évi minimálbér 322 800 Ft, a garantált bérminimum 373 200 Ft. A garantált bér a legalább középfokú iskolai végzettséget és szakképesítést igénylő munkakörre vonatkozik (2. § (1) bekezdés). A 2/E. § ettől eltérő eseteket is megad.

A munkavezető mindkét bérből 10%-kal többet kap (2/A. §). A nettó összeg a kedvezmények nélküli alapeset, a bruttó–nettó kalkulátorral számolva.

Közfoglalkoztatási bér 2026-ban teljes munkaidőben, havi összegek forintban.
BérfajtaSzámításBruttóNettó
Közfoglalkoztatási béra minimálbér 50%-a161 400 Ft107 331 Ft
Garantált közfoglalkoztatási béra garantált bérminimum 50%-a186 600 Ft124 089 Ft
Munkavezető, közfoglalkoztatási béra közfoglalkoztatási bér 110%-a177 540 Ft118 064 Ft
Munkavezető, garantált közfoglalkoztatási béra garantált közfoglalkoztatási bér 110%-a205 260 Ft136 498 Ft

Ha a közfoglalkoztató a beosztás szerinti munkaidőben nem foglalkoztatja a közfoglalkoztatottat (állásidő), a teljes munkaidőben foglalkoztatott naponta 2 025 Ft bért kap (2/B. § (1) bekezdés). Részmunkaidőben a bér arányosan kisebb, de a havi nettó bér nem lehet kevesebb a foglalkoztatást helyettesítő támogatás havi összegénél (1. § (3) bekezdés).

Jogszabály: 170/2011. (VIII. 24.) Korm. rendelet (a közfoglalkoztatási bér és a közfoglalkoztatási garantált bér megállapításáról), 1. §, 2. §, 2/A. §, 2/B. §, 2/E. §; az összegek: 426/2025. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. § (1)–(2). Utoljára ellenőrizve: 2026. november 12.

03

Más ágazatok

04

Kapcsolódó oldalak